نحوه دریافت خدمات بیمه مسافرتی چگونه است؟

بیماری در سفر و خدمات بیمه مسافرتی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بیمه مسافرتی صحبت کنیم بهتر است بدانیم در هنگام سفر احتمال وقوع هر حادثه‌ای را باید داشته باشیم. برای جلوگیری از هزینه‌های غیر منتظره‌ای که هنگام سفر بوجود می‌آیند، داشتن بیمه مسافرتی با پشتیبانی مالی، حقوقی و خدماتی به مسافران کمک می‌کند تا بدون نگرانی و اطمینان خاطر به سفر خود را ادامه دهند.

در نظر داشته باشید برای مثال در کشور کانادا اگر بدون اطلاع قبلی وقت ملاقاتی را برای پزشک گرفته اید کنسل کنید و به مطب دکتر مراجعه نکنید ممکن است مجبور شوید حق ویزیت را بپردازید. هزینه های پزشکی در کانادا، در صورتی که تحت پوشش بیمه خدمات درمانی رایگان نباشید، حق مشاوره پزشک خانواده حدود 60 دلار، پزشکان متخصص 100 دلار، و هزینه آزمایش‌های معمول حدود 40 دلار است. همچنین در کشور ارزانی مانند گرجستان، هزینه ویزیت ساده‌ی پزشک حدود 22 دلار است. در صورتی که اگر بیمه مسافرتی کانادا یا بیمه مسافرتی گرجستان را قبل سفر تهیه کرده باشید، تمام هزینه‌های پزشکی شما تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می‌گیرد.

بیماری در سفر و خدمات بیمه مسافرتی

ممکن است در طول سفر به دلیل عوامل غیرمترقبه اعم از حادثه یا بیماری نیاز به مراقبت‌های پزشکی، ویزیت، بستری شدن و یا مراجعه به بیمارستان و یا معاضدت حقوقی و در صورت بستری در بیمارستان نیاز به یک همراه و ساماندهی مسفران خود و یا اینکه به دلیل وقوع فوت نزدیکان درجه اول در مبدا و یا یکی از همسفران در طول سفرمجبور به توقف سفر و بازگشت به کشور را داشته باشید که در این صورت با دارا بودن بیمه مسافرتی می توانید هزینه های خدمات پزشکی و سایر هزینه های فوق که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار میگیرد را پوشش داده و یا هزینه هایی را که انجام داده اید از شرکت بیمه‌ای که بیمه نامه مسافرتی خود را خریداری نموده اید با کسر فرانشیز که در بیمه نامه مسافرتی شما درج گردیده دریافت نمایید.
با توجه به نرخ ارز در کشور ما و تعرفه های درمانی درکشورهای خارجی و توجه به این موضوع که هزینه های درمانی مسافر براساس نرخ یوروی روز حادثه در مقصد سفر و یا پس از بازگشت قابل پرداخت می باشد می توان به ارزشمند بودن بیمه مسافرتی پی برد.

برای دریافت اطلاعات تماس با کمک‌رسان بیمه مسافرتی اینجا کلیک کنید

شما به دو صورت می توانید از خدمات بیمه نامه مسافرتی خود بهرهمند گردید:

در قسمتی از بیمه‌نامه‌ای که خریداری نموده‌اید آدرس ایمیل و شماره تلفن کمک رسان بین المللی که طرف قرارداد با شرکت بیمه انتخابی شما می باشد درج گردیده است که بیمه مسافرتی شرکت بیمه سامان دارای کال سنتر 24 ساعته فارسی زبان نیز می‌باشد.

در صورت وقوع حادثه شما می توانید با کمک رسان به دو صورت فوق در تماس بوده نام کشورو شهر و نام مرکز درمانی که به آنجا مراجعه نموده اید و آدرس ایمیل ان مرکز را اعلام کرده تا کمک رسان برای آن مرکز درمانی گارانتی پرداخت ارسال نماید و شما بدین نحو به واسطه بیمه نامه مسافرتی خود دیگر پرداختی اتجام نخواهید داد. در صورتی که خود هزینه های درمانی خود را پرداخت کرده باشید می توانید پس از مراجعه به کشور با مراجعه به شرکت بیمه ای که از آن بیمه مسافرتی خریداری نموده اید خسارت بوجود آمده را با ارایه مدارک پزشکی و تصویر صفحه اول و صفحاتی که درآن مهر خروج و ورود دارد ارایه داده تا شرکت بیمه هزینه های شما را با توجه به نرخ یورو در روز حادثه جبران نماید.
آیا می دانید که هزینه های درمان در سایر کشورها که به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایید بسیار گران می باشد.
آیا می دانید در صورتی که فوت برای یکی از همسفران شما اتفاق افتد هزینه بازگرداندن جسد فوت شده معادل 15 بلیط کلاس اکونومی پروازی می باشد.
آیا می دانید بیمه مسافرتی هزینه هایی را که در اثر تاخیر پرواز با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه پرداخت می نماید.
آیا می دانید در صورتی که چمدان شما مفقود شده و یا دیرتر از موعد مقرر به دست شما برسد برخی از هزینه هایی را که متقبل شده اید می توانید از محل بیمه مسافرتی خود دریافت نمایید.
خواهشمند است پس از خرید بیمه نامه مسافرتی حتما پوشش ها و سقف پوشش هایی را که خریداری نموده اید مطالعه نمایید.

Leave A Comment