اگر می‌خواهید همین حالا قیمت بیمه مسافرتی خود را محاسبه کنید، با پر کردن فیلدهای زیر می‌توانید طرح‌های مختلف بیمه مسافرتی برای انواع سفرهای توریستی، تحصیلی و کاری خود را مشاهده کنید. پس از ورود اطلاعات، طرح‌های بیمه‌ای با سقف پوشش‌های مرتبط با سن، مقصد و تعداد روزهای سفر شما به نمایش در خواهند آمد و می‌توانید پس از انتخاب طرح مورد نظر، بیمه مسافرتی خود را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید بیمه‌نامه مسافرتی شما تا شش ماه پس از خرید اعتبار برای سفر دارد و از زمانی که مهر خروج در پاسپورت شما درج می‌شود، بیمه مسافرتی شما شروع به کار می‌کند.

کاربر گرامی؛ بعد از پرداخت حق بیمه، بلافاصله بیمه‌نامه‌ مسافرتی شما صادر می‌گردد و پس از بازگشت به سایت می‌توانید نسخه الکترونیکی (PDF) بیمه مسافرتی خود را دانلود کنید.
در نظر داشته باشید این بیمه‌نامه به صورت الکترونیکی و با QRCode یونیک صادر می‌گردد و نیازی به مهر نداشته و مورد تائید سفارت‌ها و مراجع مربوطه می‌باشد، اما در صورت تمایل می‌توانید نسخه فیزیکی بیمه‌نامه را با پیک یا پست دریافت کنید.
همچین لینک دانلود بیمه‌نامه برای شما به صورت پیامک نیز ارسال می‌شود و اگر تمایل به دریافت ایمیل هم دارید، در مراحل بعدی می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید.

قیمت بیمه مسافرتی چگونه محاسبه می‌شود؟

شاید برای شما هم به عنوان یک مسافر این سوال پیش بیاید که نرخ یا قیمت بیمه مسافرتی چگونه تعریف می‌شود و چه عواملی در تعیین این نرخ موثر هستند. در این صفحه هر آنچه در مورد محاسبه قیمت بیمه مسافرتی باید بدانید، نوشته شده است.
محاسبه قیمت بیمه مسافرتی بر اساس متغیرهایی مانند سن مسافر، مقصد یا مقاصد مورد نظر، نوع و سقف پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات ارائه شده شرکت بیمه، مدت زمان اعتبار بیمه نامه مسافرتی، سقف تعهد هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و فوریت‌های پزشکی و مدت زمان سفر که به عبارتی از لحظه خروج از کشور آغاز شده و تا لحظه بازگشت به کشور را شامل می‌شود، بستگی دارد. هرگونه تغییرات در هر کدام از عوامل ذکر شده موجب تغییر در نرخ و قیمت بیمه مسافرتی برای هر فرد خواهد شد.
قیمت بیمه مسافرتی چگونه محاسبه میشود

قیمت بیمه مسافرتی بر اساس این سه متغیر محاسبه می‌شود:

محاسبه مبلغ حق‌بیمه مسافرتی

عوامل موثر در تعیین حق بیمه نحوه محاسبه در فرمول حق بیمه
سن مسافر تا ۱۲ سال • ۱۳ تا ۶۵ سال • ۶۶ تا ۷۰ سال • ۷۱ تا ۷۵ سال • ۷۶ تا ۸۰ سال • ۸۰ سال به بالا
(برخی از شرکت‌های بیمه به افراد بالای ۸۰ یا ۸۵ سال، بیمه مسافرتی ارائه نمی‌کنند.)
مدت سفر ۱ تا ۷ روز • ۸ تا ۱۵ روز • ۱۶ تا ۲۳ روز • ۲۴ تا ۳۱ روز • ۳۲ تا ۴۵ روز
۶۳ تا ۹۲ روز • ۶ ماهه • ۱ ساله
مقصد مسافر یک سفره تا چندسفره (بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف)

البته میبایست توجه داشته باشید که این تقسیم‌بندی بازه‌های سنی در تمام طرح‌های بیمه یکسان نیست و ممکن است طرح‌ها در این تقسیم‌بندی سنی با هم متفاوت باشند. سطح پوشش بیمه و عوامل دیگر هم در تعیین قیمت نهایی بی‌تاثیر نخواهد بود. مثلا برای سفر به برخی مقصدها، امکان پوشش مالی هم برای بیمه‌شده وجود خواهد داشت که این عامل قیمت بیمه مسافرتی را افزایش خواهد داد.

در صورت درخواست پوشش کرونا، مبلغ نهایی مجددا افزایش پیدا می‌کند.

در مورد اعتبار بیمه‌های مسافرتی یک نکته بسیار مهم وجود دارد؛ اینکه اعتبار زمانی بیمه مسافرتی ۹۲ روز (به‌صورت متوالی) در نظر گرفته شده است؛ یعنی حتی اگر بیمه شما یک ساله باشد، به‌طور متوالی تا ۹۲ روز تحت پوشش بیمه خواهید بود. اگر در مدت اعتبار بیمه (مثلا یک سال) به دفعات از کشور خارج و به آن وارد شوید، در تمام دفعات سفر به شرطی که هر سفر کمتر از ۹۲ روز طول بکشد، تحت پوشش بیمه مسافرتی خواهید بود.