خرید آنلاین بیمه مسافرتی دانشجوئی

مقایسه طرح‌ها، انتخاب و خرید آنلاین بیمه سفرهای دانشجوئی و تحصیلی

– چرا بیمه مسافرتی دانشجویی؟

بیمه مسافرت دانشجویی و تحصیلی چیست و چه ریسک‌هایی را تحت پوشش قرار میدهد؟

بیمه مسافرتی دانشجویی، نوعی بیمه مسافرتی است که ویژه‌ی دانشجویان در سفرهای تحصیلی و آموزشی ارائه می‌شود. این نوع بیمه مسافرتی اغلب شامل پوشش‌های خاصی است که به نیازهای ویژه دانشجویان در سفرهای تحصیلی و مطالعاتی پاسخ می‌دهد.

نکته بسیار مهمی که باید دانشجویان باید بدانند آن است که بیمه‌های مسافرتی عادی، ۹۲ روزه هستند. یعنی مسافر ۹۲ روز متوالی در خارج از کشور تحت پوشش بیمه مسافرتی بوده و اگر سفر ایشان بیشتر از این مدت باشد‌ نمی‌توانند از بیمه خود استفاده کنند، مگر اینکه بعد از ۹۲ روز به ایران بازگشته و پس از آن مجدد به سفر بروند. ضمن اینکه میبایست ویزای ایشان مالتیپل باشد. اما در بیمه مسافرتی دانشجویی اینچنین نیست و دانشجویان خارج از کشور می‌توانند حداکثر تا ۱ سال تحت پوشش بیمه مسافرتی دانشجویی باشند بدون اینکه نیاز باشد به کشور بازگردند. ضمن اینکه دانشجویان می‌توانند پس از اتمام بیمه‌نامه می‌توانند آن را تمدید کنند.

همانطور که میدانید، ارائه بیمه‌نامه مسافرتی معتبر برای افرادی که جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند، در بیشتر سفارتخانه‌ها اجباری است.

پادکست کوتاه بیمه مسافرتی دانشجویی

معرفی، خرید، پوشش‌ها، کمک‌رسان و …

بیمه مسافرتی دانشجویی بیمه سامان
بیمه مسافرتی دانشجویی

آیا بیمه مسافرتی دانشجویی اجباری است؟

بیمه مسافرتی دانشجویی برای اغلب سفرهای تحصیلی اجباری است و دانشگاه‌های معتبر معمولا در کنار سایر موارد بیمه مسافرتی دانشجویی را هم از دانشجو می‌خواهند که ارائه دهد، ولی در برخی موارد نیز دانشگاه اجباری به داشتن بیمه مسافرتی دانشجویی نمیکند اما این بیمه برای دانشجویان خارج از کشور بسیار توصیه می‌شود. شاید دانشگاهی در بدو ورود به آن بیمه مسافرتی دانشجویی را اجباری نکند با این حال، داشتن بیمه مسافرتی دانشجویی می‌تواند در مواقع بروز مشکلات در سفرهای تحصیلی به شما کمک کند.

اگر قصد دارید برای دریافت ویزای تحصیلی یا استفاده از فرصت‌های مطالعاتی و بورسیه در یکی از مراکز علمی دنیا، به خارج از ایران سفر کنید، میدانید که بیشتر سفارتخانه‌ها و دانشگاه‌های معتبر جهت بررسی مدارک شما ارائه بیمه نامه مسافرتی معتبر را الزامی کرده‌اند.

بیمه مسافرتی دانشجویی می‌تواند شما را در مواردی مانند هزینه‌های پزشکی، تأخیر پرواز، از دست رفتن بار و مسئولیت مدنی در صورت وقوع حوادث پوشش دهد. همچنین، بسته به نوع بیمه، ممکن است پوشش‌های دیگری نیز شامل شود.

بنابراین، برای دانشجویان توصیه می‌شود قبل از سفرهای تحصیلی خود، با شرکت‌های بیمه معتبر تماس بگیرند و درباره شرایط و پوشش‌های بیمه مسافرتی دانشجویی استعلام بگیرند. این اقدام به شما امکان می‌دهد تا بر اساس نیازهای خود، پلن مناسبی را انتخاب کنید و در صورت بروز مشکلات در سفر تحصیلی، از تسهیلات بیمه بهره‌برداری کنید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی دانشجویی

بیمه مسافرتی به هر کشور خارجی جهت مقاصد تحصیلی، در هر شرکت بیمه‌ای ارایه نمیشود و شرکت بیمه سامان به عنوان پیشتاز بیمه مسافرتی و گردشگری با توجه به خواست و نیاز مردم اقدام به ارایه پوشش بیمه مسافرتی طرح دانشجویی جهت دانش پژوهان و دانشجویان با پوشش های ذیل نموده است.
از آنجایی که در قالب بیمه مسافرتی و طبق آیین نامه های بین المللی افرادی که بیش از ۹۲ روز اقامت مستمر در کشور مقصد خود را داشته باشند دیگر مسافر محسوب نمی گردند و از پوشش های بیمه مسافرتی بعد از ۹۲ روز نمی توانند بهره مند گردند و این موضوع مشمول دانشجویان کشور های خارجی نیز می گردد شرکت بیمه سامان با حذف این شرط بیمه ای و افزایش پوشش های بیمه ای بیمه مسافرتی دانشجویی را طراحی و عرضه نمود.
پس دانشجویان عزیز با خرید این بیمه نامه مسافرتی دیگر نگران استثنا و شرط اقامت مستمر بیش از ۹۲ روز نخواهند بود. و در طول اقامت خود تا یکسال از پوشش بیمه مسافرتی خود بهره مند می گردند.
سقف پوشش بیمه مسافرتی دانشجویی ۷۰.۰۰۰ یورو می باشد. و این بیمه نامه فقط با سقف ۷۰.۰۰۰ یوروی ارایه می‌گردد .
همچنین در پوشش بیمه های مسافرتی دانشجویی بیماری های مسبوق به سابقه نیزتحت پوشش می باشند. لذا با توجه بیه اینکه بیماری های مسبوق به سابقه تحت پوشش بیممه نامه های مسافرتی قرار نمی گیرند و استثنا می‌گردند به افرادی که بیماری های پیش زمینه ای مانند بیماری قلبی و فشار خون و قند خون و دیابت و سنگ کلیه دارند پیشنهاد می گردد بیمه نامه مسافرتی با پوشش بیماری مسبوق به سابقه را خریداری نمایند.

موارد تحت پوشش بیمه های مسافرتی دانشجویی

۱ . پوشش پزشکی:

این پوشش شامل پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمانی در طول مدت سفر و در کشور مقصد سفر می باشد . چنانچه در طول مدت سفر در کشور مقصد بیماری حادث شود و یا حادثه ای که منجر به مصدومیت گردد برای مسافر رخ دهد مسافری که بیمه نامه مسافرتی قبل از شروع سفر خود خریداری نموده می‌تواند خسارت‌های مربوطه را از محل بیمه نامه خود از شرکت بیمه مربوطه داخل و یا خارج ایران تا سقف بیمه‌نامه دریافت نماید.
این پوشش شامل مراقبت‌های پزشکی ، بستری در بیمارستان، داروها، معاینات و سایر خدمات بهداشتی تا سقف بیمه نامه مسافرتی خریداری شده می باشد.
توضیح: بیماری مسبوق به سابقه به بیماری گفته می شود که در اثر بیماری دیگری که از قبل وجود دارد اتفاق بیفتد.مانند فشار خون که گاها منجر به سکته می شود. یا مانند بیماری سنگ کلیه که در سفر با حرکت کردن سنگ در کلیه یا مثانه مشکلاتی به وجود می آورد و مثال هایی از این قبیل. و همینطور مشکلاتی که در اثر بیماری دیابت بروز می کند.

۲ . پوشش دندانپزشکی:

این پوشش هزینه های خدمات فوریت های دندانپزشکی را شامل می شود. شایان ذکر است درمان قطعی دندان شامل این پوشش نمی گردد.

۳ . پوشش تأخیر پرواز:

این پوشش هزینه‌های غیر مترغبه در سفر شما را تأمین می‌کند که در صورت تأخیر پرواز هزینه‌های مرتبط با اقامت موقت، خوراک و انتقال به مقصد نهایی را تحمل نکنید.

۴ . پوشش بار:

این پوشش شامل خسارت یا از دست رفتن بار شما در سفر به مقصد تحصیلی است. ممکن است شامل هزینه جبران خسارت، جبران از دست رفتن بار، و هزینه‌های مربوط به بار مسافرتی شما باشد. این پوشش بیمه ای هزینه های الزامی سفر را درصورت عدم دریافت چمدان در کشور مقصد را پرداخت می نماید.
مانند خرید لوازم بهداشت شخصی و خرید لباس مورد نیاز در سفر

لازم به ذکر است در سفرهایی که دارای استاپ در بین مسیر می باشند این پوشش به دلیل عدم توجه کافی از سوی پرسنل فرودگاهی در جابجای بار پوششی کارا می باشد.

۵ . ارسال وجه انضمان:

در صورتی که وجه نقد بیمه شده در طول مدت سفر در نتیجه مفقود شدن بار و یا سرقت بار و یا حادثه و بیماری از بین برود و نیز مبلغ مورد درخواست بیمه شده قبل از سفر به صورت وجه نقد نزد شرکت بیمه سپرده شده باشد تا سقف مندرج در بیمه نامه در سفر به بیمه شده پرداخت می گردد.

۶ . پوشش معاضدت حقوقی:

شامل مشاوره حقوقی و پرداخت هزینه های دعاوی بیمه شده در صورتی که طبق قوانین مدنی کشور مربوطه تحت پیگرد باشد تا سقف مندرج در بیمه نامه

۷ . پوشش بازگرداندن متوفی:

هزینه بازگرداندن فرد فوت شده و تشریفات اداری مربوطه از هر کشور خارجی به کشورمبدا معادل ۱۵ بلیط اکونومی ایرلاینی می باشد که متوفی را به کشور مبدا باز می گرداند.که این ایرلاین ها عمدتا ایرلاین های ملی می باشند نه ایرلاین های خصوصی که همین امر موجب هزینه های بسیار گزاف می‌شود این پوشش بیمه ای تمامی هزینه های انتقال جسد را پوشش می دهد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد منجر به فوت هزینه های بیمارستانی اعم از حادثه یا بیماری هم مستتر میگردد که جمیع مباحث منجر به هزینه های بسیار گزاف برای گردشگران در سفر می گردد.

۸ . پرداخت هزینه های بلیط رفت و برگشت:

هزینه اقامت یک نفر به درخواست بیمه شده مشروط به اینکه بیمه شده بیش از ۱۰ روز در محل اقامت بستری شده باشد تا سقف مندرج در بند بیمه نامه.

۹ . بازگشت هزینه‌های برگشت:

یکی از اعضای بلافصل خانواده به کشور محل اقامت در صورتی که بیمه شده بیش از ۱۰ روز بستری شده باشد. و یا هزینه بازگشت کودکان زیر ۱۵ سال بیمه شده به ایران در صورت فوت و یا بستری شدن بیش از ۱۰ روز بیمه شده در مقصد سفر.

۱۰ . پرداخت هزینه های بازگشت غیر منتظره:

بیمه شده به ایران به دلیل مسایل حاد پزشکی ۱۱ . جبران هزینه های بیماری کوید ۱۹: در صورت ابطلاع بیمه شده به بیماری کوید ۱۹ در طول مدت سفر چناچه ۷۲ ساعت قبل از سفر تست کوید ۱۹ را داده باشد و کارت واکسن دوز دوم را نیز داشته باشد هزینه‌های بیماری و قرنطینه بیمه شده تا سقف مندرج در پوشش کوید ۱۹ قابل پرداخت خواهد بود.

مهم است که قبل از خرید بیمه، شرایط و محدودیت‌های هر پوشش را به دقت مطالعه کنید و اطمینان حاصل نمایند که بیمه نامه مسافرتی خریداری شده تمامی نیازهای شما را پوشش می‌دهد.

همچنین، توجه داشته باشید که پوشش‌ها و شرایط می‌توانند در هر طرح بیمه‌ای متفاوت باشند. لذا با توجه به هزینه های گزاف غیر قابل پیش بینی در سفردارا بودن بیمه مسافرتی در طول سفر به مسافرین عزیز توصیه می گردد.

اگر همچنان سوال یا ابهامی در خصوص خرید یا استفاده از بیمه مسافرتی دارید، با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. به صورت ۷/۲۴ پاسخگوی مسافرین گرامی هستیم.